رشد کار

لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ

رشد کار

لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ

-پایگاه اینترنتیِ"رشد کار" ، می کوشد در حد توان ، به تکامل نیروی کار ایرانی و مشکلات و مصائب آن بپردازد .
-جهان بینی ما ، الهی- توحیدی است و به مسئله "کار "از همین منظر می نگریم .
-هدف ما اصلاح روابط قدرت در میهنمان مطابق با الگوئی ریشه نگر و عادلانه است .
-« رشد کار» از کلیه جریانها و پایگاههای سیاسی مستقل است .
-انتشار گزارشها و تحلیلها در این پایگاه ،لزوما" به معنای تأیید تمامی محتوا ، نویسنده یا مبدأ ارسال کننده آن از جانبِ «رشد کار» نیست. / امیر حسین ترکش دوز
پیوندها

رشد کار : آنچه در پی خواهید خواند گزارشی است که فروردین امسال گزارشگر "ایسنا "در جنوب کرمان تهیه کرده است  و با عنوان"محرومیت تنها دارایی رمشکی‌ها" در سایت این خبرگزاری منتشر شده است :

*****************************************
15-634.jpg

جنوب کرمان از دیرباز یکی از محرومترین نقاط کشور به حساب می‌آید و این محرومیت تاریخی سال‌هاست که مردم این منطقه را آزار می‌دهد. در نقاطی از جنوب استان کرمان نبود ابتدایی‌ترین امکانات زندگی به شدت انسان را رنج می‌دهد و انسان را به تامل وا می‌دارد که چرا در این منطقه غنی شاهد محرومیت هستیم؟

به گزارش ایسنا،  منطقه کویر، بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج یکی از همین نقاط محروم کشور است که علی رغم تلاش‌های نظام مقدس اسلامی، مردم آن هنوز با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

دهستان 13 هزار نفری رمشک از توابع بخش چاه دادخدا را می‌توان با قدرت از محرو‌مترین نقاط کشور اعلام کرد، زیرا وضعیت موجود خود گواه این موضوع است و الحق که گرد و غبارفقر بر چهره مردمان این دیار سنگینی می‌کند

و آنچه که در این گزارش می‌آید مشاهدات خبرنگار ایسنا است که در اکثر روستاهای دهستان رمشک حضور یافته که از جمله این روستاها‌، گارو، زیرآباد، درزه، ناگ ،ده کوتک، راسک، سورچاه، زیارت گیاهان، سرمیدان، کنگرو، هور، گاوبندان، پیلم،اشکوتو، دهدران،چاهان، سرچاه،گله کان، مچان، دمیتان، سهرانی، گون چان، کهن صفر، کهن نوروزو ... را می‌توان نام برد که با خود عهد کردم، هر آنچه را که در این منطقه مشاهده کرده به گوش مسوولان برسانم.

فقر و محرومیت در حالی در دهستان رمشک حاکم است که متاسفانه شماری از مردم این منطقه به هر دلیلی فاقد شناسنامه هستند و امید می‌رود تا متولیان امر در این باره چاره‌ای اندیشیده تا خدایی ناکرده حقی از این مردم ضایع نشود.

مردم محروم رمشک

نبود ابتدایی‌ترین امکانات در بحث آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، ورزش و ... در این منطقه بسیار به چشم می‌آید و به نظر می‌رسد که مردمان این منطقه علاوه بر کپرنشینی مشکلات عدیده‌ای دارند که رفع این محرومیت مدیریت جهادی مسوولان نظام اسلامی را می‌طعدم پوشش شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی در این منطقه متاسفانه موجب شده تا مردم این دیار محروم که در فقر فرهنگی به سر می‌برند، از ماهواره استفاده زیادی داشته باشند و شاید خیلی از آداب و رسوم زندگی را از آن می‌آموزند

عدم آنتن دهی تلفن‌های روستایی و تلفن همراه از دیگر مشکلات مردمان دهستان رمشک است که می‌طلبد در این خصوص اقدامی قانع کننده صورت گیر

نبود ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی در روستاهای دور دست دهستان رمشک که بعضا فاصله 180 کیلومتری تا مرکز قلعه گنج را دارند، از دیگر معضلات موجود در این منطقه محروم و مظلوم است

از آنجا که این دهستان در مسیر یک رودخانه فصلی قرار دارد و مواقع بارندگی ارتباط این دهستان را با مرکز شهر بعضا به مدت 5تا 6 روز قطع می‌کند، احداث پل بر روی رودخانه رمشک از وعده‌هایی است که سال‌ها به مردم داده شده است، ولی متاسفانه علی رغم مشکلات موجود تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

حال تصور کنید دهستان 13 هزار نفری رمشک که فاصله بعضی از روستاها با شهرستان قلعه گنج بیش از 180 کیلومتر است از نبود اورژانس جهت رسیدگی به وضعیت بیماران محروم است و این یکی از ضروری‌ترین امکاناتی است که در این منطقه نیاز است

"ایوب فلاحی"، فرماندار قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا ضمن تائید مطالب فوق اظهار کرد: در این شهرستان خدمات زیادی در نظام اسلامی صورت گرفته است، ولی عمق محرومیت بسیار زیاد است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر عدم احداث پل بر روی رودخانه رمشک گفت: در حال حاضر احداث جاده رمشک – فنوچ- کتیچ، در دست اقدام است که مراحل پایانی آن است و بعد از آن اولویت اول ما احداث پل بر روی رودخانه رمشک است که اعتبا‌ر زیادی می‌خواهد.فرماندار قلعه گنج در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل کمبود فضای آموزشی ثبت نام نمی‌شوند‌ یا ترک تحصیل می‌کند، افزود: در شهرستان ما مشکلات آموزشی زیادی داریم، علی رغم اینکه تعداد 17 مدرسه طی این سالها احداث شده است، ولی هنوز با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، ولی اینکه دانش آموزان بخاطر کمبود فضا ثبت نام نمی‌شوند، قابل قبول نیست و نیاز به بررسی و پیگیری دارد."خسرو اباذر"، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج در خصوص مشکلات آموزشی، ترک تحصیل دانش‌آموزان و عدم ثبت نام دانش آموزان در مدارس روستاهای شهرستان به خصوص دهستان رمشک گفت: با کمبود شدید امکانات از قبیل میز و صندلی در مدارس مواجه هستیم و بسیاری از کلاس‌ها به صورت مختلط برگزار می‌شووی در پاسخ به این سوال که چرا دانش آموزان در مقاطع دبیرستان و پیش دانشگاهی ترک تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: یک دلیل آن نبود رشته‌های تحصیلی در شهرستان است که متاسفانه مشکل ساز شده است.

مردم محروم رمشک

وی کمبود شدید نیروی انسانی در شهرستان قلعه گنج و فضای آموزشی در روستاها را از مشکلات آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: در سال 93 قرار شده با همکاری بنیاد برکت مدرسه شبانه روزی در مرکز دهستان رمشک احداث ش

از دیگر مشکلات مرکز دهستان رمشک فاضلابی است که در کوچه های این منطقه سرازیر شده است که مردم به دلیل کوهستانی بودن این مناطق و نبود هزینه قادر به حفر چاه نیستند و متولیان امر باید در این خصوص چاره‌ای بیندیشند، زیرا مردمان مرکز دهستان رمشک در معرض شدید بیماری‌های روده‌ای، انگل‌ و بیماری‌های واگیردار هستند دکتر "هنگامه واعظی"، سرپرست مرکز خدمات درمانی رمشک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص مشکلات درمانی این منطقه نیز گفت: در دهستان 13 هزار نفری رمشک تنها یک پزشک وجود دارد و یک ماما و من هرگز پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی این مردم نیستم

وی ادامه داد: نبود آزمایشگاه، نبود زایشگاه، کمبود شدید پزشک وماما با توجه به وسعت منطقه ازجمله مشکلات حاد رمشک است که در بعضی مواقع در خصوص رسیدگی به بیماران با بحران مواجه می‌شویم.

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی رمشک با اشاره به رها شدن فاضلاب در مرکز دهستان نیز گفت: متاسفانه بیماری‌های واگیردار در منطقه زیاد شده ‌و عامل اصلی آن هم همین فاضلاب است.

واعظی تصریح کرد: بیماری‌های تب مالت، سالک، بیماری‌های انگلی و سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این منطقه بسیار شدید است و خطر بزرگی مردم را تهدید می کند‌.

وی اضافه کرد: متاسفانه بر اثر بیماری‌های واگیردار مانند اسهال شدید در منطقه شاهد مرگ کودکان هستیم و این بسیار آزار دهنده است.

واعظی تصریح کرد: بیماری سل در رمشک بیداد می‌کند و اکثر کودکان زیر پنج سال در خطر هستند.

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی رمشک افزود: به دلیل فقر، گرسنگی و نبود تغذیه مناسب، سوء تغذیه در دهستان رمشک بسیار آزار دهنده است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که در ماه 20 تا 30 زایمان در مرکز بهداشتی درمانی رمشک صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه زایشگاه استاندارد نداریم و از طرفی نبود آزمایشگاه و کمبود ماما به شدت ما را با بحران مواجه کرده است و باید راه حل جدی برای آن در نظر گرفته شود.

واعظی تصریح کرد: ما سوگند خورده‌ایم که برای نجات بیماران تمام تلاش خود را بکار گیریم، ولی وقتی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم چه باید کرد؟ وقتی اطفال به دلیل بیماری‌های شدید واگیردار از دنیا می‌روند، چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی رمشک با اشاره به وسعت منطقه و پراکندگی روستاها و فاصله زیاد تا مرکز شهرستان قلعه گنج، نبود اورژانس 115 را از مشکلات حاد دیگر منطقه رمشک اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در این خصوص اقدامی صورت دهد، زیرا فاصله موجود تا مرکز شهرستان و نبود اورژانس موجب مرگ بیماران اورژانسی می‌شود.

مردم محروم رمشک

وی از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان را پوشش ندادن بیمه خدمات درمانی در بعضی از بیماری‌ها مانند زایمان اعلام کرد و افزود: این موضوع برای مردم دردسر ساز شده و باید برای آن فکری برداشت.

دکتر "محمدرضا محمدی ساردو"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: قبول داریم که خیلی مشکلات بهداشتی و درمانی در منطقه وجود دارد، ولی تاکنون که این مطالب را شنیدم به عمق موضوع پی نبرده بودم، ولی قول می‌دهم در اولین فرصت از این منطقه بازدید و رفع مشکلات را در دستور کار قرار دهیم.

وی در خصوص راه‌اندازی اورژانس 115 در دهستان رمشک تصریح کرد: این منطقه را در اولویت قرار خواهیم داد، در آینده‌ای نزدیک به این مشکل خاتمه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان در خصوص کمبود شدید پزشک در این منطقه اظهار کرد: متاسفانه این مشکل وجود دارد و خیلی از مراکز بهداشتی و درمانی ما فاقد بهورز و پزشک هستند و متاسفانه وزارت بهداشت در خصوص جذب نیروی متخصص در جنوب استان ما را با سایر استان‌ها در یک وضعیت قرار داده و اختیاری در جهت جذب نیرو نداریم، ولی با تمام توان سعی می‌کنیم از نیروهای بومی منطقه و پزشکانی که تمایل داشته باشند، در مناطق محروم جنوب استان مانند رمشک ‌خدمت کنند، استفاده ‌می‌کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر کمبود شدید تجهیزات پزشکی، درمانی و کمبود دارو در منطقه رمشک گفت: قول مساعد می‌دهم در اسرع وقت تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنجا را فراهم و در اختیار بگذاریم و این در حالی است که مشکلات زیادی در بخش اعتبارات و بودجه داریم.

محمدی با اشاره به فقر و محرومیت منطقه رمشک در تمام بخش‌ها اظهار کرد: متاسفانه اگر پول هم نبوده، مدیریت هم نداشتیم که این وضعیت پیش آمده است و اگر جایی محروم است، باید بگوییم که عدالت به خوبی اجرا نشده است.

وی در خصوص بیماری‌های واگیردار و مرگ کودکان در منطقه اظهار کرد: مرگ کودکان را انکار نمی‌کنم، ولی این موضوع باید با همکاری آموزش و پرورش رفع شود و می‌شود با آموزش‌های ساده در مدارس در خصوص جلوگیری از ابتلا شدن به بیماری‌های واگیر داراقدام خوبی انجام داد.

وی وجود فاضلاب رها شده در کوچه‌های مرکز دهستان رمشک را بسیار تاسف انگیز اعلام کرد و گفت: ما بخشی از این موضوع را می‌توانیم حل کنیم و باید فرمانداری، بخشداری ودهیاری منطقه با همکاریهای بین بخشی با دانشگاه علوم پزشکی این معضل را رفع کنند و آمادگی داریم وظیفه خود را در این بخش انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان ضمن تائید نبود امکانات آزمایشگاهی در دهستان رمشک و سایر نقاط محروم جنوب استان افزود: با توجه به جمعیت زیاد و وجود مراجعان هفته‌ای یک بار تیمی را جهت این‌گونه آزمایشگاه‌ها اعزام و در اولین فرصت ممکن نسبت به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه در دهستان رمشک اقدام می‌کنیم.

محمدی افزود: همچنین ساختمان جدید مرکز بهداشتی درمانی رمشک که پیمانکار آن بسیج سازندگی بوده اکنون مراحل تکمیل آن رها شده و با تعیین تکلیف آن خود دانشگاه علوم پزشکی مراحل پایانی آن را انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اظهارات مسوولان امید می‌رود تا مشکلات این منطقه رفع شود و باید گفت که در این مناطق فقر و محرومیت آزار دهنده است و در بسیاری از روستاهای دهستان رمشک مردم برای تامین حتی نان با مشکل جدی مواجه هستند.

اسماعیل دانش آموز سال دوم دبیرستان این منطقه به خبرنگار ایسنا گفت: ما بیشتر از این قادر به ادامه تحصیل نیستیم چون پیش دانشگاهی نداریم و باید ترک تحصیل کنیم.

مردم محروم رمشک

گل بانو یکی از دختران رمشکی نیز گفت: گناه ما چیست که به دلیل نبود مدرسه از تحصیل بازمانده‌ایم و برادرم هم امسال می‌خواست ثبت نام کند که گفتند در مدرسه جا نداریم و او مدرسه نرفت.

محمود نوجوان رمشکی هم گفت‌: ‌ما نه مدرسه داریم، نه زمین ورزش، نه پارک و ...

و هزاران درد دل مردم رمشک که در این گزارش نمی‌گنجد و اما باید گفت، مردم این منطقه در وضعیت بد بهداشتی، رفاهی و ... زندگی می‌کنند‌، کودکانش از آب فاضلابی استفاده می‌کنند که از میان کوچه‌ها می‌گذرد‌ یا کودکانش بر اثر سوءتغذیه چشمانشان گود رفته است‌ یا تابستان‌ها در گرمای 50 درجه در کپر از ترس عقرب‌ها و مارها خواب و آسایش ندارند‌ یا مشکلات دیگری که رفع آن همت می‌خواهد و مردمان این دیار در انتظار تدبیر و امید دولت هستند‌..‌.

با همه مظلومیتها علی رغم اینکه مردم اینجا عید و سفره هفت سین ندارند و عید برایشان معنا ندارد اما مشاهده می‌شود در ایام عزای حضرت فاطمه (س)حتی پارچه مشکی را به روی کپرشان نصب کرده اند و احترام خاصی به ائمه اطهار دارند.

به گزارش ایسنا، دهستان رمشک با دارا بودن 27 روستا و آبادی و جمعیت بالغ بر 13 هزار نفر از توابع بخش چاه دادخدا در فاصله 150 کیلومتری شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان قرار دارد که فاصله این منطقه با مرکز استان بیش از00 7 کیلومتر می باشد و دلیل اصلی محرومیت جنوب کرمان مسافت طولانی تا مرکز استان می باشد.

گزارش از: بهروز محمدی خبرنگار ایسنا، منطقه کویر

*************************************************

جالب است بدانید همین خبرگزاری در بهمن ماه 91 نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده بود .از مقایسه دو گزارش می توان حدس زد تاچه حد این قبیل بازتابهای رسانه ای، تغییری محسوس را در مقام عمل بدنبال دارد . گزارش سابق ایسنا هم بدین شرح است :  

****************************************

محرومیت در کوچه‌های "رمشک" کرمان جولان می‌دهد

در برخی روستاهای جنوب استان کرمان که بعضاً بیش از 700 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارند، تعدادی از مردمان آن هنوز حتی شناسنامه ندارند و امکانات بهداشتی و فضاهای آموزشی مناسب آنها در حداقل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دهستان رمشک با جمعیت بیش از 15 هزار نفر از توابع بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج یکی از این نقاط محروم است که باید برای رفع مشکلات آن چاره‌ای اندیشید.

با حضور در روستاهای گارو، زیارت گیاهان، ده بالا، دورگاه، لنگرو، ون چاک و چندین روستای دیگر واقعیت‌هایی را مشاهده کردیم که لازم شد با مطرح کردن آن مسئولان را در جریان قرار دهیم. نبود امکانات بهداشتی، فضاهای آموزشی مناسب، امکانات رفاهی، ورزشی، فرهنگی و حتی بی‌شناسنامه بودن بعضی از مردم این دهستان و ده‌ها معضل دیگر مردم این دیار را رنج می‌دهد.

"محمد رمشکی" دهیار رمشک در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت:‌ در این دولت خدمات ارزنده‌ای انجام شده است و احداث مسکن روستایی از جمله این فعالیت‌ها بوده، ولی با این اوصاف فقط 30 درصد مردم دهستان رمشک دارای مسکن هستند و مابقی در مسکن‌های غیراستاندارد زندگی می‌کنند و البته بعضی‌ها هنوز در کپر.

وی افزود: در بحث آب اشامیدنی فقط مرکز دهستان از آب آشامیدنی لوله‌کشی بهره‌مند است و سایر مردم دهستان رمشک از آب‌های غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

دهیار رمشک، نبود اشتغال، فضاهای ورزشی، فرهنگی و کمبود شدید فضای آموزشی را از جمله مهم‌ترین مشکلات دهستان اعلام کرد.

"خدابخش در زهی"، عضو شورای اسلامی بخش چاه دادخدا نیز به خبرنگار ایسنا گفت: اجرایی نشدن برخی قول‌هایی که به مردم داده می‌شود، از جمله احداث بازارچه پیله‌وری که می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی داشته باشد از نمونه وعده‌هایی است که تاکنون اقدامی برای احداث آن انجام نشده است.

این عضو شورای اسلامی بخش چاه دادخدا ادامه داد: تعدادی از مردم دهستان رمشک فاقد شناسنامه هستند و با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و شرایط موجود به آنها اجازه نداد که جهت صدور شناسنامه اقدام کنند، امروز شاهد آن هستیم که تعداد قابل توجهی در این دهستان از همه خدمات دولت از جمله دریافت یارانه محروم هستند، لذا باید در این رابطه فکر اساسی شود تا این مشکل مرتفع شود.

یکی از فرهنگیان رمشک نیز گفت: نبود فضاهای آموزشی مناسب، کمبود صندلی و ... موجب شده است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس ثبت نام نشوند، و مکان‌های آموزشی موجود هم فرسوده بوده و امکانات مناسبی ندارد که این باعث شده تا تحصیل برای دانش آموزان منطقه بسیار سخت باشد.

این فرهنگی دهستان رمشک افزود: نبود دبیرستان و پیش دانشگاهی موجب شده تا اکثریت دانش آموزان از ادامه تحصیل بازبمانند و این یک معضل بزرگ در رمشک است.

یکی دیگر از مشکلات مردم دهستان رمشک علی رغم امکانات کمی که دارند و استفاده زیادی از برق ندارند، صدور قبض‌های صادره بالای 200 هزار تا 400 هزار تومان است که از سوی اداره برق صادر شده و مردم این منطقه را کلافه کرده است.

مردم و مسوولان دهستان رمشک معتقدند که مامورین اداره برق این آمار و ارقام میزان مصرف را بدون قرائت کنتور اعلام کرده‌اند که مسوولان اداره برق منطقه باید در این رابطه پاسخگو باشند.

یکی از نکات جالب که خبرنگار ایسنا در این راستا مشاهده کرد این بود که اکثر قبوض مصرف در دهستان رمشک بالای 200 هزار تومان بوده و این در حالیست که فقط مصرف آنها از انرژی برق یک لامپ و یا نهایتا یخچال است.

"فلاحی" سرپرست فرمانداری قلعه گنج در این راستا به خبرنگار ایسنا گفت: دلیل صدور قبض‌های این چنینی به خاطر تعرفه‌های بالاست و باید این موضوع از سوی متولیان امر مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا مامورین اداره برق کنتورهای مردم را قرائت می‌کنند یا خیر؟ گفت: شاید این موضوع که آنان بدون قرائت کنتور قبض صادر می‌کنند، صحت داشته باشد که باید این مهم به طور جد پیگیری شود.

فلاحی در رابطه با مشکلات ذکر شده در دهستان رمشک گفت: در این دولت خدمات زیادی به مردم شده است که احداث مسکن روستایی، ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد راه‌های ارتباطی و ... از جمله این خدمات بوده است.

وی هم‌چنین در مورد اجرا نشدن احداث بازارچه پیله‌وری در دهستان رمشک گفت: نبود راه ارتباطی مناسب و عدم استقبال مردم موجب شده تا این طرح اجرایی نشود.

وی افزود: با احداث محور رمشک - کتیچ - فنوج که دو میلیارد تومان اعتبار دارد و در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد، بازار پیله‌وری دهستان رمشک هم احداث خواهد شد.

سرپرست فرمانداری قلعه گنج در مورد توقف احداث واحدهای مسکن روستایی گفت: متاسفانه نبود اعتبارات دولتی موجب شده تا شاهد عدم ساخت و ساز واحدهای مسکن روستایی باشیم.

وی تصریح کرد: درصد زیادی از مردم شهرستان قلعه گنج در واحدهای فرسوده، کپری و غیراستاندارد زندگی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری قلعه گنج در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چند درصد مردم شهرستان از آب آشامیدنی غیربهداشتی استفاده می‌کنند، گفت: تنها 30 درصد مردم از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و 70 درصد مابقی از آب آشامیدنی غیربهداشتی استفاده می‌کنند.

وی در مورد کمبود فضاهای آموزشی و عدم ثبت نام بعضی دانش آموزان گفت: این غیرقابل قبول است که به دلیل نبود فضای آموزشی، دانش‌آموزان از تحصیل محروم شوند، کمبود فضای آموزشی در رمشک وجود دارد ولی باید همه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند، حتی در همان مدارس کپری باید این کار انجام شود.

سرپرست فرمانداری قلعه گنج، وجود خاک حاصلخیز برای کشاورزی، سرمایه‌گذاری و پرورش دام، شتر، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و... را از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام کرد و افزود: دولت با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

اما آنچه که در این مناطق هر بیننده‌ای را به تامل وامی‌دارد، این است که مردمی که وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده‌اند، چرا باید این چنین محروم باشند.

امید می رود تا متولیان امر با توجه بیشتر اوضاع این منطقه را سامان بخشند، چراکه مردم این منطقه از آبی استفاده می‌کنند که بعضاً از رودخانه‌های فصلی است و جز لجن چیز دیگری ندارد، از سوی دیگر چشمان به گود نشسته کودکان این منطقه، سوء تغذیه شدید آنها را نشان می‌دهد./(ایسناکد خبر: 91111106573چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ )

۹۳/۰۷/۲۷
احیا